چاپ کردن صفحه

شادی کریسمس

پس از گذشت دو هزار سال از تولد منجی بشر، عیسی مسیح و با وجود تمامی پیشرفت های شگفت انگیز، بجای آنکه انسان در فرحی جان و خرمی فکر، کوتاه عمر خود را در رفاه و آسودگی بسر برد در بند ترس و نگرانی اسیر شده است. انسانی که از ابتدا در امید دسترسی به پیشرفت در تلاش خستگی ناپذیر بود پس از گذر این راه طولانی به ژرفای نومیدی، افسردگی و حسرت فرو رفته است.


در بیابان زندگی های ما امروز نیز فرشتگان تیره ابرهای اندوه و نومیدی و نابسامانی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را شکافته بانگ می زنند: نترس!


خطاب فرشتگان آسمانی یاد شده در انجیل لوقا باب دوم آیه ۹ به جمعی چوپان ساده و بی آلایش بود ولی امروز فریاد شاد و رسای ‏آن به گوش ما طنین می اندازد و همانسان تاریکی های قلب ها را میشکافد. به مایانی سخن می گوید که خسته ایم از اقوال ناکام مانده دادرسان و سیاسان راه حل و درمانده ایم از آینده بس نافرجام و مضطربِ نبودن توشه برای خود و فرزندان، با حرص و ولع می اندوزیم و همواره کم داریم.
اما فرشتگان حامل عالی ترین پیام امید بخش بشر شادی کنان سرود می خوانند:" خبر خوشی عظیمی داریم. قدرت مرگ در هم خواهد شکست و حیات نو و پادشاهی خدا از راه می رسد."
چه خبری خوش تر از آن، چه کلامی باشکوه تر از آن که فاتح ازلی و ابدی، غالب بر مرگ و گناه بر دنیای سیاه ما آدمیان پا گذاشت، مسیح آمد، یار آمد، خدا آمد. شادی کنیم که نیش گناه و مرگ نه تنها در پای صلیبش بلکه در آخوری محقر در قنداق عیسی بن مریم، فرزند یگانه خدا مغلوب شده است.
من و شما همانند شبانان ساده دل، یا مجوسیان دانشمند یا مسافران خسته امروز نیز می توانیم قلب های خود را فروتن کرده او را با تمامی وجود بپرستیم.

  • مطالعه 1885 مرتبه

Twitter

Facebook

Google+