چاپ کردن صفحه

سرود پیروزی: مزمور 144 : 1

در کلام خدا داستان های شگفت انگیزی از نبردهای مردان خدا با شریران را می خوانیم که گاه به شکست و گاه به پیروزی مبدل می شدند. داوود در طی زندگی خویش بارها و بارها با شرایطی دشوار و نبردهای سهمگینی مواجه شد و به مرور مهارت و راه روش درست جنگیدن را آموخت . 


چگونه می توان مبارز و قهرمان شایسته و رزمنده ای پیروز شد؟
داوود نه در هنگام فرماندهی سپاه بنی اسرائیل و نه در هنگام پادشاهی قوم خدا، بلکه آن زمان که چوپانی کوچک بود رمز و رموز جنگیدن را آموخت. 
آری داوود در بیابان ها و چراهگاها در ان هنگام که گله کوچک پدرش را با احساس مسئولیت بزرگ می چراند هنر جنگیدن را اموخت آن زمان که گله ها را از دره ها و کوهها عبور می داد و در پشت هر کوه و دشتی خطر راهزنان و دزدان و یا شیر و گرگ و خرس در کمین بود. و این خداوند بود که در خطرناکترین لحظات زندگی داوود که هم جان خودش و هم گله اش در خطر مرگ بود حامی و حافظش شد. 
در سموئیل 7 می خوانیم که جلیات 3 متری و زره فلس و نیزه ای بلند با سپردارش که پیش رویش می خرامید آماده نبرد با قوم خدا بود و خدا و قوم خدا ناسزا و کفر می گفت ولی سپر و زره داوود چه بود؟ 
هللویا زره و سپر داوود خداوند قادر متعال بود و داوود با چوب دستی و با پنج سنگ مالیده شده ( که نشانه پنج کتاب تورات بود ) که از نهر روح خدا مالیده و تراشیده شده بود و با فلاخنش ان چنان ضربه ای مهلک به پیشانی جلیات زد که جان باخت. داوود مرکز افکار شریرانه جلیات را درید و پیروزی بزرگی برای جلال خدا و قوم خدا به ارمغان آورد . 
پس داوود در مزمور 144 از پیروزی سخن می گویید که خداوند برایش مهیا ساخته بود. خداوند که صخره من است متبارک باد که دستهای مرا به جنگ و انگشتان مرا به حرب تعلیم داد. هللویا . 
بیایید دعا کنیم تا خداوند از کلامش و نهرهای زلالش سنگهای تراشیده و صاف شده به ما ببخشد چون ما نیز در جنگ هستیم و اگر می خواهیم در نبردهای روحانی مان با ریاسات و قوات شریر پیروزی به دست آوریم می بایستی گوش به فرمان و تعالیم و قوانین سپرد و اگر در نبردهای کوچک شجاع و کاملا مطیع باشیم می توانیم در جنگ های وسیع و دشوار حضور و قوت خدا را مشاهده کنیم چون فقط و فقط حضور و یاری خداوند در جنگ برای پیروزی کافی است. آمین

  • مطالعه 2295 مرتبه

Twitter

Facebook

Google+