35 شادی فدیه شدگان

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی(کتاب اشعیا)



بيابان‌ و زمين‌ خشك‌ شادمان‌ خواهد شد و صحرا به‌ وجد آمده‌، مثل‌ گل‌ سرخ‌ خواهد شكفت‌. 2 شكوفه‌ بسيار نموده‌، با شادماني‌ و ترنّم‌ شادي‌ خواهد كرد. شوكت‌ لبنان‌ و زيبايي‌ كَرمَل‌ و شارون‌ به‌ آن‌ عطا خواهد شد. جلال‌ يهوه‌ و زيبايي‌ خداي‌ ما را مشاهده‌ خواهند نمود. 3 دستهاي‌ سست‌ را قوي‌ سازيد و زانوهاي‌ لرزنده‌ را محكم‌ گردانيد. 4 به‌ دلهاي‌ خائف‌ بگوييد: قوي‌ شويد و مترسيد اينك‌ خداي‌ شما با انتقام‌ مي‌آيد. او با عقوبت‌ الهي‌ مي‌آيد و شما را نجات‌ خواهد داد.
5 آنگاه‌ چشمان‌ كوران‌ باز خواهد شد وگوشهاي‌ كران‌ مفتوح‌ خواهد گرديد. 6 آنگاه‌ لنگان‌ مثل‌ غزال‌ جست‌ و خيز خواهند نمود و زبان‌ گنگ‌ خواهد سراييد. زيرا كه‌ آبها در بيابان‌ و نهرها در صحرا خواهد جوشيد. 7 و سراب‌ به‌ بركه‌ و مكان‌هاي‌ خشك‌ به‌ چشمه‌هاي‌ آب‌ مبدّل‌ خواهد گرديد. در مسكني‌ كه‌ شغالها مي‌خوابند علف‌ و بوريا و ني‌ خواهد بود. 8 و در آنجا شاهراهي‌ و طريقي‌ خواهد بود و به‌ طريق‌ مقدّس‌ ناميده‌ خواهد شد و نجسان‌ از آن‌ عبور نخواهند كرد بلكه‌ آن‌ به‌ جهت‌ ايشان‌ خواهد بود. و هركه‌ در آن‌ راه‌ سالك‌ شود اگرچه‌ هم‌ جاهل‌ باشد گمراه‌ نخواهد گرديد. 9 شيري‌ در آن‌ نخواهد بود و حيوان‌ درنده‌اي‌ بر آن‌ برنخواهد آمد و در آنجا يافت‌ نخواهد شد بلكه‌ ناجيان‌ بر آن‌ سالك‌ خواهند گشت‌. 10 و فديه‌ شدگان‌ خداوند بازگشت‌ نموده‌، با ترنّم‌ به‌ صهيون‌ خواهند آمد و خوشي‌ جاوداني‌ بر سر ايشان‌ خواهد بود. و شادماني‌ و خوشي‌ را خواهند يافت‌ و غم‌ و ناله‌ فرار خواهد كرد.
ترجمه تفسیری



بيابان‌ به‌ وجد خواهد آمد، صحرا پر از گل‌ خواهد شد 2 و سرود و شادي‌ همه‌ جا را پر خواهد ساخت‌. بيابانها مانند كوههاي‌ لبنان‌ سبز و خرم‌ خواهند شد و صحراها همچون‌ چراگاههاي‌ كرمل‌ و چمنزارهاي‌ شارون‌ حاصلخيز خواهند گرديد. خداوند شكوه‌ و زيبايي‌ خود را نمايان‌ خواهد ساخت‌ و همه‌ آن‌ را خواهند ديد.
3 مردم‌ دلسرد و مأيوس‌ را با اين‌ خبر شاد كنيد. 4 به‌ آناني‌ كه‌ مي‌ترسند، قوت‌ قلب‌ دهيد و بگوييد: «دلير باشيد و نترسيد، زيرا خداي‌ شما مي‌آيد تا از دشمنانتان‌ انتقام‌ بگيرد و آنها را به‌ سزاي‌ اعمالشان‌ برساند.» 5 وقتي‌ او بيايد چشمهاي‌ كوران‌ را بينا و گوشهاي‌ كران‌ را شنوا خواهد ساخت‌. 6 لنگ‌ مانند آهو جست‌ و خيز خواهد كرد و لال‌ سرود خواهد خواند. در بيابان‌، چشمه‌ها و در صحرا، نهرها جاري‌ خواهند شد. 7 شوره‌زار به‌ بركه‌، و زمين‌ خشك‌ و تشنه‌ به‌ چشمه‌ تبديل‌ خواهند گرديد. آنجا كه‌ شغالها در آن‌ مي‌خوابيدند از علف‌ و بوريا و ني‌ پر خواهد شد. 8 در زمين‌ ويران‌ راهي‌ باز خواهد شد و آن‌ را «شاهراه‌ مقدس‌» خواهند ناميد و هيچ‌ شخص‌ بدكار ازآن‌ عبور نخواهد كرد. در آنجا خداوند همراه‌ شما خواهد بود و كساني‌ كه‌ در آن‌ گام‌ بردارند اگر چه‌ جاهل‌ باشند گمراه‌ نخواهند شد. 9 در كنار آن‌ راه‌ نه‌ شيري‌ كمين‌ خواهد كرد و نه‌ خطر ديگري‌ وجود خواهد داشت‌. نجات‌ يافتگان‌ در آن‌ سفر خواهند كرد. 10 و كساني‌ كه‌ خداوند آزادشان‌ كرده‌، سرودخوانان‌ با شادي‌ جاوداني‌، از آن‌ راه‌ به‌ اورشليم‌ خواهند آمد. غم‌ و ناله‌ آنان‌ براي‌ هميشه‌ پايان‌ خواهد يافت‌ و جاي‌ خود را به‌ شادي‌ و سرود خواهد داد.

راهنما

 


 

باب‌ 35 . روز نصرت‌ كليسا

 

اين‌ باب‌ يكي‌ از عالي‌ترين‌ باب‌هاي‌ كتاب‌مقدس‌ مي‌باشد. سروده‌اي‌ در وصف‌ زيبايي‌هاي‌ زائدالوصف‌. اين‌ باب‌، تصويري‌ است‌ از ايام‌ آخر، زماني‌ كه‌ كليسا، از پس‌ مصيبت‌هاي‌ طولاني‌، نهايتاً به‌ جلال‌ آسماني‌ و پر فروغ‌ خود نائل‌ خواهد آمد. بازگشت‌ اسيران‌ از شاهراه‌ (آيات‌ 8 - 10) يكي‌ از زيباترين‌ توصيفات‌ در خصوص‌ بازگشت‌ نجات‌يافتگان‌ به‌ خانة‌ ابدي‌شان‌ مي‌باشد.

 


  • مطالعه 1213 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ب ظ, %13 %772 %1394 %17:%بهمن
مطالب بیشتر از همین گروه « 36 تهدید سنحاریب 34 داوری امتها »