26 دومین سرشماری

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی(کتاب اعداد)
سرشماري‌ دوم‌
و بعد از وبا، خداوند موسي‌ و العازار بن‌هارون‌ كاهن‌ را خطاب‌ كرده‌، گفت‌: 2 «شمارة‌ تمامي‌ جماعت‌ بني‌اسرائيل‌ را برحسب‌ خاندان‌ آباي‌ ايشان‌، از بيست‌ ساله‌ و بالاتر، يعني‌ جميع‌ كساني‌ را كه‌ از اسرائيل‌ به‌ جنگ‌ بيرون‌ مي‌روند، بگيريد.» 3 پس‌ موسي‌ و العازارِ كاهن‌ ايشان‌ را در عَرَباتِ موآب‌، نزد اردن‌ در مقابل‌ اريحا خطاب‌ كرده‌، گفتند: 4 «قوم‌ را از بيست‌ ساله‌ و بالاتر بشماريد، چنانكه‌ خداوند موسي‌ و بني‌اسرائيل‌ را كه‌ از زمين‌ مصر بيرون‌ آمدند، امر فرموده‌ بود.»
5 رؤبين‌ نخست‌زاده‌ اسرائيل‌: بني‌رؤبين‌: از حَنوك‌، قبيله‌ حَنوكيان‌. و از فَلّو، قبيله‌ فَلّوئيان‌. 6 و از حصرون‌، قبيله‌ حصرونيان‌. و از كَرَمي‌، قبيله‌ كَرَميان‌. 7 اينانند قبايل‌ رؤبينيان‌ و شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، چهل‌ و سه‌ هزار و هفتصد و سي‌ نفر بودند. 8 و بني‌فَلّو: اَليآب‌. 9 و بني‌اَليآب‌: نموئيل‌ و داتان‌ و ابيرام‌. اينانند داتان‌ و ابيرام‌ كه‌ خوانده‌شدگان‌ جماعت‌ بوده‌، با موسي‌ و هارون‌ در جمعيت‌ قورح‌ مخاصمه‌ كردند، چون‌ با خداوند مخاصمه‌ نمودند، 10 و زمين‌ دهان‌ خود را گشوده‌، ايشان‌ را با قورح‌ فرو برد، هنگامي‌ كه‌ آن‌ گروه‌ مردند و آتش‌، آن‌ دويست‌ و پنجاه‌ نفر را سوزانيده‌، عبرت‌ گشتند. 11 لكن‌ پسران‌ قورح‌ نمردند.
12 و بني‌شمعون‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از نَمُوئيل‌، قبيله‌ نموئيليان‌ و از يامين‌، قبيلة‌ يامينيان‌ و از ياكين‌، قبيلة‌ ياكينيان‌. 13 و از زارَح‌ قبيلة‌ زارَحيان‌ و از شاؤل‌ قبيلة‌ شاؤليان‌. 14 اينانند قبايل‌ شمعونيان‌: بيست‌ و دو هزار و دويست‌ نفر.
15 و بني‌جاد برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از صَفون قبيلة‌ صفونيان‌ و از حَجّي‌ قبيلة‌ حَجّيان‌ و از شوني‌ قبيلة‌ شونيان‌. 16 و از اُزني‌ قبيله‌ ازنيان‌ و از عيري‌، قبيله‌ عيريان‌. 17 و از اَرود قبيله‌ اَروديان‌ و از اَرْئيلي‌ قبيله‌ اَرئيليان‌. 18 اينانند قبايل‌ بني‌جاد برحسب‌ شمارة‌ ايشان‌، چهل‌ هزار و پانصد نفر.
19 و بني‌يهودا عير و اونان‌. و عير و اونان‌ در زمين‌ كنعان‌ مردند. 20 و بني‌يهودا برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌ اينانند: از شِيلَه‌ قبيلة‌ شِيلَئيان‌ و از فارَص‌ قبيلة‌ فارصيان‌ و از زارَح‌ قبيلة‌ زارَحيان‌. 21 و بني‌فارص‌ اينانند: از حصرون‌ قبيله‌ حصرونيان‌ و از حامول‌ قبيلة‌ حاموليان‌. 22 اينانند قبايل‌ يهودا برحسب‌ شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، هفتاد و شش‌ هزار و پانصد نفر.
23 و بني‌يَسّاكار برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از تولَع‌ قبيلة‌ تولعيان‌ و از فُوَّه‌ قبيله‌ فُوَّئيان‌. 24 و از ياشوب‌ قبيلة‌ ياشوبيان‌ و از شِمرون‌ قبيلة‌ شمرونيان‌. 25 اينانند قبايل‌ يسّاكار برحسب‌ شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، شصت‌ و چهار هزار و سيصد نفر.
26 و بني‌زبولون‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از سارَد قبيلة‌ سارَديان‌ و از ايلون‌ قبيلة‌ ايلونيان‌ و از يحليئيل‌ قبيلة‌ يَحليئيليان‌. 27 اينانند قبايل‌ زبولونيان‌ برحسب‌ شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، شصت‌ هزار و پانصد نفر.
28 و بني‌يوسف‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: مَنَسّي‌ و افرايم‌. 29 و بني‌مَنَسّي‌: از ماكير قبيلة‌ ماكيريان‌ و ماكير جلعاد را آورد و از جلعاد قبيلة‌ جلعاديان‌. 30 اينانند بني‌جلعاد: از ايعَزَر قبيلة‌ ايعزريان‌، از حالَق‌ قبيلة‌ حالقيان‌. 31 از اَسْرِيئيل‌ قبيلة‌ اَسْرِيْئيليان‌، از شكيم‌ قبيلة‌ شكيميان‌. 32 از شَميداع‌ قبيلة‌ شميداعيان‌ و از حافَر قبيلة‌ حافريان‌. 33 و صَلُفحاد بن‌حافر را پسري‌ نبود ليكن‌ دختران‌ داشت‌ و نامهاي‌ دختران‌ صلحفادمَحلَه‌ و نوعه‌ و حُجلَه‌ و ملكه‌ و تِرصَه‌. 34 اينانند قبايل‌ مَنَسّي‌ و شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، پنجاه‌ و دوهزار و هفتصد نفر بودند.
35 و اينانند بني‌ افرايم‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از شوتالح‌ قبيله‌ شوتالحيان‌ و از باكَر قبيلة‌ باكريان‌ و از تاحَن‌ قبيلة‌ تاحنيان‌. 36 و بني‌شوتالح‌ اينانند: از عيران‌ قبيلة‌ عيرانيان‌. 37 اينانند قبايل‌ بني‌افرايم‌ برحسب‌ شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، سي‌ و دو هزار و پانصد نفر. و بني‌يوسف‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌ اينانند.
38 و بني‌بنيامين‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از بالع‌ قبيلة‌ بالعيان‌ از اَشبيل‌ قبيلة‌ اَشبيليان‌ و از اَحيرام‌ قبيلة‌ اَحيراميان‌. 39 از شَفوفام‌ قبيلة‌ شفوفاميان‌ از حوفام‌ قبيلة‌ حوفاميان‌. 40 و بني‌بالع‌: اَرْد و نعمان‌. از اَرْدْ قبيله‌ اَرديان‌ و از نعمان‌ قبيلة‌ نعمانيان‌. 41 اينانند بني‌بنيامين‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌ و شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، چهل‌ و پنج‌هزار و ششصد نفر بودند.
42 اينانند بني‌دان‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از شوحام‌ قبيلة‌ شوحاميان‌. اينانند قبايل‌ دان‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌. 43 جميع‌ قبايل‌ شوحاميان‌ برحسب‌ شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، شصت‌ و چهارهزار و چهارصد نفر بودند.
44 اينانند بني‌اشير برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از يِمنه‌ قبيلة‌ يِمنَئيان‌، از يِشْوِي‌ قبيلة‌ يشويان‌، از بَرِيعَه‌ قبيلة‌ بَرِيعئيان‌، 45 از بني‌بَريعَه‌، از حابر قبيله‌ حابريان‌، از ملكيئيل‌ قبيلة‌ ملكيئيليان‌. 46 و نام‌ دختر اَشير، ساره‌ بود. 47 اينانند قبايل‌ بني‌اشير برحسب‌ شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، پنجاه‌ و سه‌هزار و چهارصد نفر.
48 اينانند بني‌نفتالي‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از ياحَصْئيل‌، قبيله‌ ياحَصْئيليان‌، از جوني‌ قبيلة‌جونيان‌. 49 از يِصَر قبيلة‌ يصريان‌ از شِلّيم‌ قبيلة‌ شليميان‌. 50 اينانند قبايل‌ نفتالي‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌ و شمرده‌شدگان‌ ايشان‌، چهل‌ و پنج‌هزار و چهارصد نفر بودند.
51 اينانند شمرده‌شدگان‌ بني‌اسرائيل‌: ششصد و يكهزار و هفتصد و سي‌ نفر.
52 و خداوند موسي‌ را خطاب‌ كرده‌، گفت‌: 53 «براي‌ اينان‌ برحسب‌ شمارة‌ نامها، زمين‌ براي‌ ملكيت‌ تقسيم‌ بشود. 54 براي‌ كثير، نصيب‌ او را زياده‌ كن‌ و براي‌ قليل‌، نصيب‌ او را كم‌ نما، به‌ هر كس‌ برحسب‌ شمرده‌شدگان‌ او نصيبش‌ داده‌ شود. 55 ليكن‌ زمين‌ به‌ قرعه‌ تقسيم‌ شود، و برحسب‌ نامهاي‌ اسباط‌ آباي‌ خود در آن‌ تصرف‌ نمايند. 56 موافق‌ قرعه‌، ملك‌ ايشان‌ در ميان‌ كثير و قليل‌ تقسيم‌ شود.»
57 و اينانند شمرده‌شدگان‌ لاوي‌ برحسب‌ قبايل‌ ايشان‌: از جرشون‌ قبيلة‌ جرشونيان‌، از قهات‌ قبيلة‌ قهاتيان‌، از مَراري‌ قبيلة‌ مراريان‌. 58 اينانند قبايل‌ لاويان‌: قبيلة‌ لِبنيان‌ و قبيلة‌ حبرونيان‌ و قبيلة‌ مَحليان‌ و قبيلة‌ موشيان‌ و قبيلة‌ قورَحيان‌. اما قَهات‌، عمرام‌ را آورد. 59 و نام‌ زن‌ عمرام‌، يوكابد بود، دختر لاوي‌ كه‌ براي‌ لاوي‌ در مصر زاييده‌ شد و او براي‌ عمرام‌، هارون‌ و موسي‌ و خواهر ايشان‌ مريم‌ را زاييد. 60 و براي‌ هارون‌ ناداب‌ و ابيهو و العازار و ايتامار زاييده‌ شدند. 61 و ناداب‌ و ابيهو چون‌ آتش‌ غريبي‌ به‌ حضور خداوند گذرانيده‌ بودند، مردند. 62 و شمرده‌شدگان‌ ايشان‌ يعني‌ همة‌ ذكوران‌ از يك‌ ماهه‌ و بالاتر، بيست‌ و سه‌هزار نفر بودند زيرا كه‌ايشان‌ در ميان‌ بني‌اسرائيل‌ شمرده‌ نشدند، چونكه‌ نصيبي‌ در ميان‌ بني‌اسرائيل‌ به‌ ايشان‌ داده‌ نشد.
63 اينانند آناني‌ كه‌ موسي‌ و العازارِ كاهن‌ شمردند، وقتي‌ كه‌ بني‌اسرائيل‌ را در عَرَبات‌ موآب‌ نزد اردن‌ در مقابل‌ اريحا شمردند. 64 و در ميان‌ ايشان‌ كسي‌ نبود از آناني‌ كه‌ موسي‌ و هارون‌ كاهن‌، شمرده‌ بودند وقتي‌ كه‌ بني‌اسرائيل‌ را در بيابان‌ سينا شمردند. 65 زيرا خداوند دربارة‌ ايشان‌ گفته‌ بود كه‌ البته‌ در بيابان‌ خواهند مرد، پس‌ از آنها يك‌ مرد سواي‌ كاليب‌ بن‌يَفُنّه‌ و يوشع‌ بن‌ نون‌ باقي‌ نماند.
ترجمه تفسیری
دومين‌ سرشماري‌
پس‌ از آنكه‌ بلا رفع‌ شد، خداوند به‌ موسي‌ و العازار (پسر هارون‌ كاهن‌) فرمود: 2 «تمامـي‌ مردان‌ اسرائيل‌ را از بيست‌ سـال‌ به‌ بالاسرشماري‌ كنيد تا معلوم‌ شود از هر قبيله‌ و طايفه‌ چند نفر مي‌توانند به‌ جنگ‌ بروند.»
3و4 بنابراين‌ موسي‌ و العازار فرمان‌ سرشماري‌ را به‌ رهبران‌ قبايل‌ ابلاغ‌ كردند. (تمامي‌ قوم‌ اسرائيل‌ در دشت‌ موآب‌ كنار رود اردن‌ روبروي‌ اريحا اردو زده‌ بودند.) پس‌ از انجام‌ سرشماري‌، نتايج‌ زير به‌ دست‌ آمد:
5-11 قبيله‌ رئوبين‌: 730ر43 نفر.
(رئوبين‌ پسر ارشد يعقوب‌ بود.) طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ رئوبين‌ نامگذاري‌ شده‌ بودند:
طايفه‌ حنوكيها، به‌ نام‌ جدشان‌ حنوك‌؛
طايفه‌ فلوئيها، به‌ نام‌ جدشان‌ فلو؛
(خاندان‌ اليآب‌ كه‌ يكي‌ از پسران‌ فلو بود شامل‌ خانواده‌هاي‌ نموئيل‌، ابيرام‌ و داتان‌ بود. داتان‌ و ابيرام‌ همان‌ دو رهبري‌ بودند كه‌ با قورح‌ عليه‌ موسي‌ و هارون‌ توطئه‌ نمودند و در حقيقت‌ به‌ خداوند اهانت‌ كردند. ولي‌ زمين‌ دهان‌ گشود و آنها را بلعيد و آتش‌ از جانب‌ خداوند آمده‌، دويست‌ و پنجاه‌ نفر را سوزانيد. اين‌ اخطاري‌ بود به‌ بقيه‌ قوم‌ اسرائيل‌. اما پسران‌ قورح‌ كشته‌ نشدند.)
طايفه‌ حصرونيها، به‌ نام‌ جدشان‌ حصرون‌؛
طايفه‌ كرميها، به‌ نام‌ جدشان‌ كرمي‌.
12و13و14 قبيله‌ شمعون‌: 200ر22 نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ شمعون‌ نامگذاري‌ شده‌ بودند:
نموئيليها، به‌ نام‌ جدشان‌ نموئيل‌؛
يامينيها، به‌ نام‌ جدشان‌ يامين‌؛
ياكينيها، به‌ نام‌ جدشان‌ ياكين‌؛
زارحيها، به‌ نام‌ جدشان‌ زارح‌؛
شائوليها، به‌ نام‌ جدشان‌ شائول‌.
15-18 قبيله‌ جاد: 500ر40 نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ جاد نامگذاري‌ شدند:
صفوني‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ صفون‌؛
حجي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ حجي‌؛
شوني‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ شوني‌؛
اُزني‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ ازني‌؛
عيري‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ عيري‌؛
ارودي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ ارود؛
ارئيلي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ ارئيل‌.
19-22 قبيله‌ يهودا: 500ر76نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ يهودا نامگذاري‌ شدند، ولي‌ عير و اونان‌ كه‌ در سرزمين‌ كنعان‌ مردند جزو آنها نبودند:
شيليها، به‌ نام‌ جدشان‌ شيله‌؛
فارصيها، به‌ نام‌ جدشان‌ فارص‌؛
زارحيها، به‌ نام‌ جدشان‌ زارح‌.
خاندانهاي‌ زير جزو طايفه‌ فارص‌ بودند:
حصروني‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ حصرون‌؛
حاموليها، به‌ نام‌ جدشان‌ حامول‌.
23و24و25 قبيله‌ يساكار: 300ر64 نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ يساكار نامگذاري‌ شدند:
تولعيها، به‌ نام‌ جدشان‌ تولع‌؛
فونيها، به‌ نام‌ جدشان‌ فوه‌؛
ياشوبيها، به‌ نام‌ جدشان‌ ياشوب‌؛
شمرونيها، به‌ نام‌ جدشان‌ شمرون‌.
26و27 قبيله‌ زبولون‌: 500ر60 نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ زبولون‌ نامگذاري‌ شدند:
سارَدي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ سارَد؛
ايلوني‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ ايلون‌؛
يحلي‌ئيلي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ يحلي‌ئيل‌.
28-37 قبيله‌ يوسف‌: 500ر32 نفر در قبيله‌ افرايم‌ و 700ر52 نفر در قبيله‌ منسي‌.
در قبيله‌ منسي‌ طايفه‌ ماخيريها بودند كه‌ به‌ نام‌ جدشان‌ ماخيرناميده‌ مي‌شدند. طايفه‌ جلعادي‌ها نيز از ماخير بودند و به‌ اسم‌ جدشان‌ جلعاد ناميده‌ مي‌شدند.
طايفه‌هاي‌ زير از جلعاد بودند:
اِيعَزَري‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ اِيعَزَر؛
حالقي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ حالق‌؛
اسري‌ئيلي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ اسري‌ئيل‌؛
شكيمي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ شكيم‌؛
شميداعي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ شميداع‌؛
حافري‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ حافر.
(صِلُفحاد پسر حافر پسري‌ نداشت‌، اما پنج‌ دختر داشت‌ به‌ نامهاي‌ محله‌، نوعه‌، حُجله‌، ملكه‌ و ترصه‌.)
تعداد 500ر32 نفر كه‌ زير اسم‌ قبيله‌ افرايم‌ ثبت‌ شده‌ بودند، شامل‌ طايفه‌هاي‌ زير بودند كه‌ به‌ اسم‌ پسران‌ افرايم‌ ناميده‌ مي‌شدند:
شوتالحيها، به‌ نام‌ جدشان‌ شوتالح‌؛
(يكي‌ از طوايف‌ شوتالحيها، عيرانيها بودند كه‌ به‌ نام‌ جدشان‌ عيران‌ ناميده‌ مي‌شدند.)
باكريها، به‌ نام‌ جدشان‌ باكر؛
تاحَنيها، به‌ نام‌ جدشان‌ تاحَن‌.
38-41 قبيله‌ بنيامين‌: 600ر45 نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ بنيامين‌ نامگذاري‌ شدند:
بالعي‌ها، به‌ نام‌ جدشان‌ بالع‌؛
(طايفه‌هاي‌ زير از بالع‌ بودند:
ارديها، به‌ نام‌ جدشان‌ ارد؛
نَعمانيها، به‌ نام‌ جدشان‌ نَعمان‌.)
اشبيليها، به‌ نام‌ جدشان‌ اشبيل‌؛
احيراميها، به‌ نام‌ جدشان‌ احيرام‌؛
شفوفاميها، به‌ نام‌ جدشان‌ شفوفام‌؛
حوفاميها، به‌ نام‌ جدشان‌ حوفام‌.
42و43 قبيله‌ دان‌: 400ر64 نفر.
در اين‌ قبيله‌ طايفه‌ شوحامي‌ها بودند كه‌ نام‌ جدشان‌ شوحام‌ پسر دان‌ بر آنها گذارده‌ شده‌ بود.
44-47 قبيله‌ اشير: 400ر53 نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ اشير نامگذاري‌ شدند:
يمنيها، به‌ نام‌ جدشان‌ يمنه‌؛
يشويها، به‌ نام‌ جدشان‌ يشوي‌؛
بريعيها، به‌ نام‌ جدشان‌ بريعه‌؛
طايفه‌هاي‌ زير از بريعه‌ بودند:
حابريها، به‌ نام‌ جدشان‌ حابر؛
ملكي‌ئيليها، به‌ نام‌ جدشان‌ ملكي‌ئيل‌.
اشير دختري‌ نيز داشت‌ به‌ نام‌ سارح‌.
48و49و50 قبيله‌ نفتالي‌: 400ر45 نفر.
طايفه‌هاي‌ زير جزو اين‌ قبيله‌ بودند و به‌ اسم‌ پسران‌ نفتالي‌ نامگذاري‌ شدند:
ياحص‌ئيليها، به‌ نام‌ جدشان‌ ياحص‌ئيل‌؛
جونيها، به‌ نام‌ جدشان‌ جوني‌؛
يصريها، به‌ نام‌ جدشان‌ يصر؛
شليميها، به‌ نام‌ جدشان‌ شليم‌.

51 پس‌ تعداد كل‌ مردان‌ قوم‌ اسرائيل‌ 730ر601 نفر بود.
52و53و54 سپس‌ خداوند به‌ موسي‌ فرمود: «اين‌ سرزمين‌ را بين‌ قبايل‌ به‌ نسبت‌ جمعيت‌ آنها تقسيم‌ كن‌. به‌ قبيله‌هاي‌ بزرگتر زمين‌ بيشتر و به‌ قبيله‌هاي‌ كوچكتر زمين‌ كمتر داده‌ شود. 55و56 نمايندگان‌ قبايل‌ بزرگتر براي‌ زمينهاي‌ بزرگتر و قبايل‌ كوچكتر براي‌ زمينهاي‌ كوچكتر قرعه‌ بكشند.»
57 قبايل‌ لاوي‌ها كه‌ سرشماري‌ شدند از اين‌ قرارند:
جرشونيها، به‌ نام‌ جدشان‌ جرشون‌؛
قهاتيها، به‌ نام‌ جدشان‌ قهات‌؛
مراريها، به‌ نام‌ جدشان‌ مراري‌.
58و59 اين‌ طايفه‌ها نيز جزو قبيله‌ لاوي‌ بودند:
لبنيها، حبرونيها، محليها، موشيها و قورحيها.
زماني‌ كه‌ لاوي‌ در مصر بود صاحب‌ دختري‌ به‌ نام‌ يوكابد شد كه‌ بعد به‌ همسري‌ عمرام‌، پسر قهات‌، درآمد. يوكابد و عمرام‌ پدر و مادر هارون‌ و موسي‌ و مريم‌ بودند. 60 ناداب‌ و ابيهو و العازار و ايتامار فرزنـدان‌ هارون‌ بودنـد. 61 نـاداب‌ و ابيهـو وقتي‌ آتـش‌ غير مجاز به‌ حضور خداوند تقديم‌ كردند مردند.
62 تعداد كل‌ پسران‌ و مردان‌ قبيله‌ لاوي‌ از يك‌ ماهه‌ به‌ بالا در سرشماري‌ 000ر23 نفر بود. ولي‌ تعداد لاوي‌ها در جمع‌ كل‌ سرشماري‌ قوم‌ اسرائيل‌ منظور نمي‌شد، زيرا از سرزمين‌ اسرائيل‌ زميني‌ به‌ ايشان‌ تعلق‌ نمي‌گرفت‌.
63 اين‌ است‌ ارقام‌ سرشماري‌ كه‌ توسط‌ موسي‌ و العازار كاهن‌، در دشت‌ موآب‌ كنار رود اردن‌ و در مقابـل‌ اريـحا بـدست‌ آمد. 64و65 در تمـام‌ اين‌سرشماري‌، حتي‌ يك‌ نفر وجود نداشت‌ كه‌ در سرشماري‌ قبلي‌ كه‌ در صحراي‌ سينا توسط‌ موسي‌ و هارون‌ كاهن‌ به‌ عمل‌ آمده‌ بود شمرده‌ شده‌ باشد، زيرا تمام‌ كساني‌ كه‌ در آنوقت‌ شمرده‌ شده‌ بودند در بيابان‌ مرده‌ بودند، درست‌ همانطور كه‌ خداوند گفته‌ بود. تنها افرادي‌ كه‌ زنده‌ مانده‌ بودند كاليب‌ پسر يفنه‌ و يوشع‌ پسر نون‌ بودند.

 


راهنما



باب‌ 26 . سرشماري‌ دوم‌
زندگي‌ در بيابان‌ بايد بسيار دشوار بوده‌ باشد، چرا كه‌ از000،600 مرد بالاي‌ بيست‌ سال‌ در سرشماري‌ اول‌ (باب‌ 1)، تنها 2 نفر بالاي‌ 60 سال‌ زنده‌ ماندند.
نسل‌ جوانتر كه‌ به‌ زندگي‌ صحرا خو گرفته‌ و مقاوم شده‌ بودند، بسيار متفاوت‌ از پدرانشان‌ بودند كه‌
بردگان‌ تازه‌ آزاد شده‌ از عيش‌ و نوش‌ مصر بودند.
نقشه‌ 28 - سفر به‌ كنعان‌

نام‌ كتاب‌ «اعداد» از اين‌ سرشماري‌ها گرفته‌ شده‌ است‌.

 

  • مطالعه 1204 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ب ظ, %08 %601 %1394 %13:%بهمن