101 عهد پادشاه

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



عهد پادشاه‌
مزمور داود
رحمت‌ و انصاف‌ را خواهم‌ سراييد.نزد تو اي‌ خداوند ، تسبيح‌ خواهم‌ خواند. 2 در طريق‌ كامل‌ به‌ خردمندي‌ رفتار خواهم‌ نمود. نزد من‌ كي‌ خواهي‌ آمد؟ در خانه‌ خود با دل‌ سليم‌ سالك‌ خواهم‌ شد. 3 چيزي‌ بد را پيش‌ نظر خود نخواهم‌ گذاشت‌. كار كج‌ روان‌ را مكروه‌ مي‌دارم‌، به‌ من‌ نخواهد چسبيد. 4 دل‌ كج‌ از من‌ دور خواهد شد. شخص‌ شرير را نخواهم‌ شناخت‌. 5 كسي‌ را كه‌ در خُفيَه‌ به‌ همسايه‌ خود غيبت‌ گويد، هلاك‌ خواهم‌ كرد. كسي‌ را كه‌ چشم‌ بلند و دل‌ متكبر دارد تحّمل‌ نخواهم‌ كرد. 6 چشمانم‌ بر امناي‌ زمين‌ است‌ تا با من‌ ساكن‌ شوند. كسي‌ كه‌ به‌ طريق‌ كامل‌ سالك‌ باشد، خادم‌ من‌ خواهد بود. 7 حيله‌ گر در خانه‌ من‌ ساكن‌ نخواهد شد. دروغ‌گو پيش‌ نظر من‌ نخواهد ماند. 8 همه‌ شريران‌ زمين‌ را صبحگاهان‌ هلاك‌ خواهم‌كرد تا جميع‌ بدكاران‌ را از شهر خداوند منقطع‌ سازم‌.


ترجمه تفسيری

 


دعاي‌ پادشاه‌
اي‌ خداونـد، رحمت‌ و انصاف‌ تـو را مي‌ستايم‌ و با سرود تو را مي‌پرستم‌. 2 من‌ راه‌ درست‌ و بي‌عيب‌ را در پيش‌ خواهم‌ گرفت‌ و با خردمندي‌ رفتار خواهم‌ نمود. اي‌ خداوند، با حضور خود، مرا در اين‌ راه‌ ياري‌ فرما.
در خانه‌ خود، زندگي‌ پاكي‌ خواهم‌ داشت‌. 3 هر چيز بد و ناپسند را از پيش‌ چشم‌ خود دور خواهم‌ نمود. كردار افراد نادرست‌ را دوست‌ نخواهم‌ داشت‌ و در كارهايشان‌ سهيم‌ نخواهم‌ شد. 4 نادرستي‌ را از خود دور خواهم‌ ساخت‌ و با گناهكاران‌ معاشرت‌ نخواهم‌ كرد. 5 كسي‌ را كه‌ از ديگران‌ بدگويي‌ كندساكت‌ خواهم‌ كرد؛ شخص‌ مغرور و خودخواه‌ را متحمل‌ نخواهم‌ شد. 6 من‌ در پي‌ اشخاص‌ امين‌ و خداشناس‌ هستم‌ تا آنها را به‌ كاخ‌ خود بياورم‌. كسي‌ كه‌ درستكار باشد، او را به‌ كار خواهم‌ گماشت‌.

7 حيله‌ گر به‌ كاخ‌ من‌ راه‌ نخواهد يافت‌ و دروغگو نزد من‌ نخواهد ماند. 8 هر روز عده‌اي‌ از بدكاران‌ را نابود خواهم‌ كرد تا شهر خدا را از وجود همه‌ آنها پاك‌ سازم‌.

راهنما



مزمور 101 . مزمور براي‌ حاكمان‌

گرچه‌ احتمالاً اين‌ مزمور به‌ هنگام‌ تاجگذاري‌ داود سروده‌ شده‌، اما ديگر دولتمردان‌ حكومت‌ او را نيز شامل‌ مي‌شود.

 

  • مطالعه 1036 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ب ظ, %13 %545 %1394 %12:%بهمن