داشتن فكر مسيح

مقدمه :
کلا م خدا می گوید : "ما فکر مسیح را داریم. "(اول قرنتیان 2:16)
من اعتراف می کنم که ریشه خیلی از مشکلاتم در زندگی ایمانیم فکر نکردن مثل مسیح و نداشتن فکر مسیح است . شايد اين مشكل شما نيز باشد. متاسفانه خیلی از ایمانداران بعلت افکار اشتباه خود زندگی روحانی و خدمتی خود را از بین برده اند.


اما خبر خوش این است که خدای خالق ، قادر ، قدوس ، محبت و امین امروز می خواهد افکار ما را شفا دهد تا بر حسب اراده او ما فکر مسیح را داشته باشیم .

موعظه امروز دارای 5 بخش است :
1-داشتن فکر مسیح چه اهمیتی دارد ؟
2- ما در مورد خود چگونه باید فکر کنیم ؟ 
3-چه نوع افکاری از خدا نیست؟
4- چه نوع افکاری از خدا است؟
5-چگونه فکر مسیح را داشته باشیم؟

1- داشتن فکر مسیح چه اهمیتی دارد ؟
زندگی مسیحی با توبه یعنی تغیير فکر شروع می شود و با فکر کردن مثل خداوند و منجیمان مسیح باید ادامه یابد. هر موقع که از فکر کردن مثل خداوندمان باز ایستیم ، در زندگی روحانی خود شروع به سقوط می کنیم.
کلام خداوند می گوید : " شریر راه خود را و گناهکار افکار خویش را ترک نماید و بسوی خداوند بازگشت نماید و بر وی رحمت خواهد نمود. " (اشعیا 55:7) بنابرین می بینیم که افکار در کلام خدا چه نقش کلیدی دارد.
یک مسیحی خوانده شده است که نه فقط مسیح را به عنوان پادشاه تمامی قلبش بپذیرد بلکه " خداوند خدای خود را به همه دل وتمامی نفس و تمامی فکر خود محبت نماید. این است حکم اول و اعظم. " (متی 22:37 - مرقس 12:37- لوقا 10:27)


امروزه نسلی از مسیحیان بوجود آمده اند که خیلی احساساتی عمل می کنند ولی کلام خدا واضحا به ما یاد می دهد که باید به تمامی فکر خود نیز خدا را محبت نمائیم.
داشتن فكر مسیح ، داشتن اطلاعات كتاب مقدسی و الهیاتی نیست ، بلكه زندگی كردن بر اساس كتاب مقدس است.
خداوند یک مسیحی را به رشد در زندگی ایمانیش دعوت می کند و اینکه مثل یک طفل فکر نکند بلکه مثل یک فرد بالغ در مسیح فکر و زندگی بكند. (اول قرنتیان 13:11) همانطور که یک کودک نمی توانددرست فکر کند ، همین طور مسیحی که درست فکر نمی کند نمی تواند ادعای بلوغ کند . (حتی اگر ایماندار چندین ساله یا دارای مدرک الهیات باشد.)


افکار ما ، نحوه زندگی ما را مشخص می کند. (ما آنگونه زندگی میکنیم که فکر می کنیم.) اگر درست فکر کنیم درست زندگی می کنیم ، درست حرف می زنیم و درست عمل می کنیم.
فکر ما با چیزهای که می شنویم ، می بینیم ، می خوانیم ، باور می کنیم و یا به زبان می آوریم پر می شود. 
بنابرین باید خیلی مراقب منابع تغذیه فکرمان باشیم. منابع درست باعث می شود در خداوند رشد کنیم و منابع بد باعث می شود در زندگی ایمانمان درجا بزنیم و حتی شاید زندگی ایمان خود را نابود سازیم.
یک مسیحی باید قدرت تمییز افکار خدا و افکار شیطان را داشته باشد.(کلام خدا ممیز افکاراست "عبرانیان 4:12") بنابرین خواندن وشنیدن کلام خدا همراه با عمل و درک درست آن این قدرت را در ما افزایش میدهد. شیطان خیلی وقتها با تسلط بر فکر ما زندگی مسیحی ما را نابود میکند و یا حق زندگی پیروزمند مسیحی را از ما می رباید. بنابرین با غیرت تمام و با ایمان تحقق وعده خدا مبنی بر داشتن فکر مسیح را بطلبیم.

2- ما در مورد خود چگونه باید فکر کنیم ؟
ما باید یاد بگیریم در مورد خود درست فكر كنیم ، ما باید خودمان را بپذیریم چون خدا ما را در مسیح پذیرفته است .خدا ما را انتخاب كرده است و كار خود را به ما سپرده است . ما بر طبق كلام خدا فرزندان خدا هستیم ، عروس عیسی ، فرزند رب ارباب و خدای خالق و قادر ، گناهان ما با خون مسیح بخشیده شده و ما را محبوب خدا گردانیده است ، ما حیات جاودان داریم ، ما برشریر اقتدار داریم و می توان این فهرست را به تمام وعده های خدا تعمیم داد. آيا شما در مورد خود اينگونه مي انديشيد؟


ما متاسفانه فقط یاد گرفته ایم خودمان را محكوم كنیم و نقاط منفی و مشكلات خود را فقط ببینیم در حالیكه خدای بزرگ و حل كننده این مشكلات را نمی بینیم. اینقدر خودمان را مظلوم و ذلیل تصور نكنیم ، توی سر خودمان نزنیم ،خود را عذاب ندهیم ، چون خدای ما ، ما را تا آخر محبت می كند.
خودمان را باور كنیم ، جایگاه خودمان را در مسیح باور داشته باشیم ، رسالت خودمان را باور داشته باشیم ، دعا ها و رسالت و خدمت خودمان را باور داشته باشیم ، ایمان داشته باشیم وقتی صحبت می كنیم به عنوان فرزند خدا كلام خدا می تواند مثل شمشیر برنده ، مثل چكش قدرتمند و مثل آتش سوزاننده و دل گرم كننده باشد.
برای شكست های گذشته مان خود را محكوم نكنیم ، یكبار با ایمان و توبه به صلیب بسپاریم ،خدا تمام گناهان و اشتباهات ما را كه از صمیم دل توبه می كنیم می بخشد و فراموش می كند. اینرا به شما از كلام خدا می گویم .( كولسیان 2:14 ، میكاه 7:20 ، افسسیان 4:8 ) ، از گذشته خود آزاد شویم و با چشمان خدا به آینده مان نگاه كنیم و خدا می تواند بجای سالهای لعنت به ما بركات مضاعف بدهد . اجازه دهیم با قوت روح القدس در حال و آینده مان اراده خدا تحقق یابد. 
بجای غصه ، افسوس و نا امیدی فكر خودمان را با كلام خدا و پرستش پر كنیم تا در مورد خود درست فكر كنیم .

3-چه نوع افکاری از خدا نیست؟
افکاری که منشاء آن از شریر و دنیوی و انسانی است :
1- افکار خودکشی : هر گونه فکر خودکشی در هر شرایطی مخالف کلام صریح خداست زیرا خالق و صاحب بدن ما خداوند است و بدنهای ما معبد روح القدس است. به همین دلیل تمام افکاری که باعث صدمه به بدنمان می شوند از خدا نیستند و نباید به آنها تن دهیم. 
2- افکار بیهودگی زندگی : چون کلام خدا اعلام حقیقت و حيات در مورد دنیا ، زندگی و خدا است، بنابرین تمام افکاری که ما را بسوی بیهودگی می کشانند از خدا نیستند.
3- افکار افسردگی و نا امید کننده ، افکار منفی و مایوس کننده : چون مسیح زنده است و او بر تخت قوت خود نشسته است پس جای برای افسردگی و ناامیدی نیست.


4- شک بر حقانیت کتاب مقدس و وعده های خدا :
مسیح گفت :" آسمان و زمین می گذرد ولی کلام من نمی گذرد " بنابرین هر فکری را که بر کلام خدا شک می کند نپذیریم. البته خوب است كه شكها و سئوالاتمان را با پرسيدن از شبانمان و خواندن كتب مفيد حل كنيم. ولي خدا نمي خواهد در شك بمانيم .او كه شك توما را برداشت ، شكهاي ما را نيز بر مي دارد.
5- قدرتمند جلوه دادن شیطان وبی ایمانان و جادوگران و ... و پیروزی آنها بر ایمانداران (این فکر مخالف تعلیم صحیح کتاب مقدس است "زیرا او که در شما است (روح القدس) بزرگتر است از آنکه در جهان است" و یا "کلام خدا در شما ساکن است و بر شریر غلبه یافته اید" اول یوحنا 4.4 و2.14 )
شیطان می خواهد خود و نیروهایش را بزرگ جلوه دهد و گاهی با استفاده از برنامه های تلویزیون و خرافات مردم را گول می زند. در حالیکه شیطان بر فرزندان خدا هیچ قدرتی ندارد.
6- خدا مرا دوست ندارد :


ما در هر شرایطی باشیم (هر چقدر هم فاسد و گناهکار و مرتد باشیم) خدا ما را دوست دارد . بسیاری نزد خدا نمی آئیند چون فکر می کنند خیلی گناهکارند و خدا از دست آنها عصبانی است ولی خدا همه را دوست دارد و کلیسا ماموریت دارد تا این خبر خوش را به دنیا اعلام کند.
7- خدا گناه مرا نمی بخشد :
خدا قبلا تصمیم خود را در این مورد گرفته است وقتی روی صلیب برای ما مرد و امروز اگر قلب خود را سخت نسازیم و با توبه و اعتراف و ایمان به حضور او برویم او 100% ما را می بخشد
8-کاری از من ساخته نیست :
اگر کلام خدا را به دقت بخوانیم خواهیم فهمید که خدا از افرادی کوچک و نالایق مثل موسی ، جدعون ، داود و پطرس بارها برای کارهای بزرگ و تحقق اراده خود بکار ببرد.
اگر فرزند خدا هستیم حتما برای خدا مفید هستیم. شك نكن.


9- خدا دعای مرا نمی شنود :
کلام خدا صراحتا می گوید که خدای ما خدای است که دعا را می شنود و به تمام دعاهای که در اراده او باشند پاسخ مثبت می دهد. بله دست خدا کوتاه نشده و گوش او سنگین نشده شاید گناهان ما باعث شده اند که خدا به قوت عمل نکند.
10- من از روح القدس پر نمی شوم:
خدا را شکر که خدا تبیعض قائل نمی شود ، اراده خدا است که ما پر از روح زندگی کنیم. با ایمان و در نام مسیح ای پدر پری روح القدس را می پذیریم. 
11- افرادی که خدا را ندارند از من خوشبخت ترند:
خارج اراده خدا چیزی به نام خوشبختی و موفقیت وجود ندارد و در اراده خدا چیزی به اسم شکست و بدبختی وجود ندارد. این درسی است که ما باید یاد بگیریم.
12-گناهی که در وسوسه انجامش هستیم کوچک مینمایاند (تا آنرا انجام دهیم )
شیطان می خواهد با کوچک کردن گناه و ایجاد لذت کاذب (بعد از گناه اینرا معمولا می فهمیم) ما را بسوی گناه و ماندن در گناه و بعد نا امیدی و بعد دوری از خدا بکشاند. باید مواظب این مار قدیمی باشیم و فراموش نکنیم که خدا وعده داده که ما بیش از توانایمان وسوسه نخواهیم شد.


13- گناهی که انجام داده ایم بزرگ می کند (تا امید توبه و پذیرش از طرف خدا را از دست بدهیم)
کلام خدا صراحتا می گوید که ما نباید گناه کنیم ولی وقتی گناه کردیم تنها یک کار باید بکنیم و آن اینکه قبل از هر کار مساله را با خدا حل کنیم بوسیله توبه واقعی و عمیق.
14-جلوگیری از وقف کامل با افکاری شبیه (به زندگیت برس- وقت تلف نکن - زیاد مذهبی نباش- دیوانه میشوی - کاری نمی توانی بکنی و...) اينها همه دروغهاي شرير است . چه لذتي بيشتر از زندگي در اعماق خداوند مي تواند وجود داشته باشد؟
از دیگر افکار غیر مسیحی می توان به
15-آزار رساندن به خود و دیگران
16-عدم وجود خدا 
17- تقدس امکان پذیر نیست
18-امتحان کردن همه چیز (اشتباه حوا) "مثلا بعضی جاها نباید رفت (مزمور 1:1)، بعضی چیزها نباید خورد و..." مثلا یکی از دوستانم که ایماندار بود یکبار تریاک را امتحان کرد.
و چقدر این افکار خطرناک هستند و همانطر که اگر سر ما از بین برود ما هم می میریم ، اگر فکر یک مسیحی تباه گردد زندگی مسیحی او از بین می رود.

4- چه نوع افکاری از خدا است؟
افکاری که از خداوند است و بر طبق تعلیم صحیح کلام خدا است :
1- خدا ما را دوست دارد ،(او گناهکاران را دوست دارد ، او حتی مسیحی گناهکار را حاضر است ببخشد) او می خواهد به ما حیات و از آن به فراوانی به ما بدهد "یوحنا 10:10" 
2- او می خواهد ما خوشبخت باشیم ، شاد باشیم و آرامش الهی داشته باشیم .
3- او زنده است ، او بین ما و درون ماست ، او خدای پیروزمند است و میخواهد فرزندانش را هم در این پیروزی شریک کند.
4- خون او هر گناه و هر کثافتی را پاک می کند و به ما قوت برای آزادی از هر نوع اسارتی می دهد.
5- روح القدس خدا ، با قوت خود مثل آتش ما را پاک و آزاد می کند و به زندگی ما گرمی و معنی می بخشد.
6- پدرمان خدا ما را از ازل دوست داشته و انتخاب کرده است وهیچ چیزی قدرت ندارد ما را از محبت پدر که بوسیله خداوندمان عیسی مسیح به ما نشان داد جدا کند ."رومیان 8:38.39"
7- ما فرزند خدا هستیم. ما شخص معمولی نیستیم ،ما فرزند پادشاه پادشاهان ، خالق آسمان و زمین هستیم ، ما در خداوند قوی هستیم (یوئیل3:10) با ایمان این افکار را بپذیریم.
8- تمامی وعده های خدا در وی بله و آمین است
9-ما بوسیله مسیح بر شیطان ، دنیا و مرگ و گناه و هر اسارتي غلبه یافته ایم.
10- افکار خداوند مثبت وامید بخش است به این می توانید افکار خدا و شیطان را تمییز دهید. شيطان فقط مي گويد "تو گناهكاري" ولي خدا مي گويد "تو گناهكاري ، ولي من براي تو جانم را روي صليب دادم ، توبه كن و من تو را مي بخشم و قوت مي دهم كه ديگر گناه نكني"
11-خدا هر روزه حاضر است ما را بپذیرد (همانطور که مریم مجدلیه ، زنان گناهکار ، مرد مصلوب کنارش ، زن سامری ، زکی ، پطرس ، پولس ، داود ، راحاب و ... را پذیرفت) و برای جلال خودش به کار ببرد. کلام خدا پر است از داستان فیض خدا ، پر است از زندگی مردان و زنان بدبخت و شکست خورده که قهرمانان ایمان شدند . امروز خدا ما را می خواند که با او صلح کنیم ودر او در توانایی قوت او رشد کنیم.

5-برای داشتن فکر مسیح چکار کنیم ؟
1- خواندن مرتب کلام خدا (روزانه 4 باب توصیه می شود تا سالانه يكبار كل كلام خدا را بخوانيد) با فهم درست و سعی درعمل کردن آن .
کلام خدا منتقل کننده قلب خدا در فکر ماست . آن ما را تقدس ، حکمت و پیروزی عطا می کند.
2- حفظ کردن آیات مهم و وعده های خدا . خوب است آياتي را كه دوست داريد در دفتري جدا يادداشت كنيد و حفظ كنيد.
3- دعای مرتب هر روزه (مخصوصا پرستش و اعترافات مثبت خیلی موثرند "مثل من فرزند خدا هستم ، روح القدس در من ساکن است ، بر شریر غلبه یافته ام ، حیات جاودان دارم ، خدای من زنده است ، او بر تخت خود بالاتر از هر قدرتی نشسته است و..." )
4-شنیدن و خواندن سرودهای روحانی
5- کلیسا رفتن ، شنیدن موعظه با قلبی باز و شرکت در مراسم عشاء ربانی با ایمان و روح توبه
6- از خداوند در نام مسیح بطلبید که طبق وعده اش به ما فکر مسیح را بدهد و ما را بیشتر از روح القدس پر سازد.
7- از نگاه کردن تصاویر غیر اخلاقی و فیلم های که شریر را بزرگ جلوه می دهد بپرهیزیم.
"اگر چشمت سالم باشد ، تمام وجودت روشن خواهد بود .(متی 6.22)" 
8-از خواندن کتابهای که برخلاف حقیقت و بر خلاف دستورات اخلاقی خدا است بپرهیزیم.
9-از شنیدن حرفهای ناشایست و برخلاف حقیقت و موسیقی های شیطانی و غیر اخلاقی بپرهیزید.

نتیجه :
اگر می خواهیم فکر مسیح را داشته باشیم ، باید در قسمتهای مختلف زندگی خود تصمیم بگیریم. اگر می خواهیم مسیحی موفق ، پر ثمر و بیداری باشیم باید فکر مسیح را داشته باشیم . خدای امین وعده داده است که به ما فکر خود را بدهد.
همانطور که در عهد عتیق کاهنان ، پادشاهان و انبیاء را از سر مسح می کردند چقدر بیشتر امروز خدا می خواهد فرزندان عهد جدید فکرشان پر از مسح روح القدس باشد.
دعا کنیم.
ای پدر در نام عیسی مسیح دعا می کنم که فکر ما از هر آنچه بر خلاف اراده خداوند و کلام مقدسش است آزاد گردد و ما با رسیدن به قامت پری مسیح ، اراده او را کاملا و100% در زندگیهایمان اجرا کنیم.

  • مطالعه 3471 مرتبه
مطالب بیشتر از همین گروه « بياييد گناه نكنيم شکسته قلب »

مطالب مرتبط

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131